ARANYEMBER ÉS IRONLADY A CSÚCSON
Szeptember elején átfogó elemzéssel készülök, megvizsgáltam ugyanis, hogy a 10 ezer FB rajongó felett teljesítő egyéni sportolói oldalak milyen mennyiségben voltak képesek interakciót kiváltani a közönségükből. Egy korábbi posztból már kiderült, hogy a sport, mint kommunikációs felület is a „figyelem üzlet része”, kell hogy legyen, ezért elkészítettük a 10 ezer rajongó feletti egyéni sportolók toplistáját.
Az interkació azért fontos, mert megmutatja, hogy a rajongók mennyire aktívak, vagy éppen mennyire passzívak. Interakciók alatt az adott sportoló által posztokra adott reakciókat, azaz like-ok, megosztások, kommentek összességét értjük. Időigényes munka, de nem sajnáltuk rá az órákat, hogy nektek ne kelljen végignzéni egyenként. Mostantól ugyanis minden hónap elején egy komplex trendelemzéssel jelentkezik a sportainment blog, hogy mindenki számára nyílvánvaló legyen, kik a legaktívabb, legszerethetőbb, legnépszerűb és legtöbb figyelmet vonzzani képes, aktív magyar egyéni sportolók. Az adatbázis és az elemzések cégek számára is segítséget nyújthat szponzorációs döntéseik kialakításához, de jó illetve rossz példa lehet a sportolók előtt is, hiszen látják mások mit és hogyan csinálnak. Fontos hónapok előtt vagyunk ugyanis: minden cég az utolsó negyedévben dönti el a köbetkező évre szánt szponzorációs források sorsát. Nem mindegy tehát, hogy ki milyen háttérrel képes elindulni ebben a versenyben.
A sport és magánélet is hozott interakciókat
És akkor most nézzünk bele egy kicsit az adatokba. A részletes jelentést tehát szeptember első hetében olvashatjátok, de az már látszik, hogy Cseh Laci és Hosszú Katinka viszi a prímet. Nem csak a like-ok gyűjtésében, de az interakciók tekintetében is. Cseh Lacinak 21%-kal, míg Hosszú Katinkának közel 7%-kal sikerült növelnie rajongóinak számát, alig egy hónap alatt. Míg Katinka közel 11 ezer új rajongót tudott maga mellé állítani, addig Cseh Laci közel 4 ezret. Arányaiban tehát a friss házas aranyember, míg abszolút számokban a házzassági évfordulóját egy hosszú hétvégén ünneplő úszónő végzett a képzeletbeli ranglista első helyén. A focistáink nyáron annyira nem aktívak. Olyannyira nem, hogy a több mint 125 ezer rajongóval rendelkező Szalai Ádám június eleje óta semmit nem osztott meg rajongóival, minimálisan ugyan, de csökkent rajongóinak száma. Ha kimarad 2-3 hónap az nem csak a rajongók számára lehet szomorú, de később az oldal tulajdonosának is fájhat, hiszen ha nincs aktivitás, az FB új algoritmusai csak nagyon kevés embernek jeleníti majd meg az új posztokat, ezért hirdetni kell majd. Összességében elmondható, hogy augusztusban a sport eredmények mellett a magánéleti tartalmú posztok, képek is szép számmal hoztak eredményeket az oldalaknak.
Nyílván a most lezajlott kazanyi vizes VB és a moszkvai és franciországi kupasorozat is hozzájárult ahhoz, hogy úszóink a magyar közösségi média felületein komoly sikereket érjenek el. Ugyanakkor érthetetlen, hogy a milanói kajak-kenu VB miért nem hozott hasonló sikereket kajakosainknak? A legtöbbet még így is Vajda Attilának sikerült elérnie, akinek 11%-kal, közel 1200 fővel emelkedett rajongói bázisa.
A stisztika pontos számokkal, trendekkel, érdekes összefüggésekkel, a számok mögötti tartalom elemzésével jelentkezik szeptember első hetében!