Újabb sportstatisztika!
A lista folytatódik. Nézzük kik vannak Dzudzsák Balázs után! A TOP5-ról bővebben ITT, most nézzük, kik vannak benne a 10 ezer like-os táborban a magyar sportolók közül!
Az előző posztban megtudtuk, kik vannak a TOP5-ben, ezúttal azt is megmutatom, hogy kik vannak még a listán. A 10.000 like-os táborba 24 sportoló fért be, amelyből 6 nő és 18 férfi. A 24 sportoló összesen 1.316.148 rajongót szólít meg, ebből a legnépszerűbb TOP5 máris elvisz 626.000-et. A kazani siker és a tudatos márkaépítés is meghozta az eredményt népszerűségben Hosszú Katinkának, hiszen a legtöbb rajongója neki van. Mondjuk ő az egyik legtudatosabban építkező sportoló, akinek már saját márkája is van: Ironlady. Nem lepődnék meg, ha hamarosan IRONLADY baseball sapkát, sálat, karkötőt is lehetne venni. Érdekesség, hogy úszónőinkből kettő is befért a TOP5-be. A másik nagy népszerűségnek örvendő úszónő Jakabos Zsuzsanna, akit a 2012-es londoni olimpia legszebb sportolónőjének választottak az amerikai COED magazin szerkesztői.
A TOP24 lista tartogat még érdekességet amellett, hogy jól mutatja, mely sportágak versenyzői izgalmasak a nagyközönség számára. A TOP5-ben 2 úszónő (Hosszú Katinka, Jakabos Zsuzsanna), 2 focista (Szalai Ádám, Dzsudzsák Balázs) és egy autóversenyző (Michelisz Norbert) van benne. A 24-es lista felét 6 úszó, 6 futballista adja, a teljes lista pedig így néz ki: úszás - 6, futball - 6, kézilabda - 3, automotorsport - 2, box - 2, alpesi sí, műrepülés, kajak-kenu, vizilabda és atlétika 1-1.
Érdekes, hogy az eredményes kajak-kenu nem tudott, csak egy sportolóval felkerülni a 10.000-res táborba. Kucsera Gábor "botránya" azonban nem rendítette meg a rajongókat (bár voltak, akik keményen beszóltak neki a Facebook oldalán), még így is 11.000 fölött van a rajongóinak száma. Bár Gábor oldala a botrány kirobbanásakor nem volt elérhető 1 napig, sőt kedvese Kucsera-Tápai Szabina oldaláról is lekerült a július 18-i "íme a nyertes szelfi" posztolás (ezen a napon volt az a verseny, amely után doppingtesztet csináltattak vele), ezt kevesen vették észre.
A lista 3. és 8. helyén egy-egy autó- illetve motorversenyző áll. Ha jól belegondolunk, akkor akikről a sajtóban is többet hallunk, azok a közösségi médiában is népszerűbbek. A jól megtervezett PR és közösségimédia-stratégia igen is gyümölcsöző lehet, amely akár erős márkát, netán hosszú távú bevételt is jelenthet a sportolók számára. Lásd például a Dakar Team-et (ők egy évben akár 100 millió Ft-ot is költenek kommunikációra – Forrás: Forbes Magazin), vagy akár a listán szereplő Michelisz Norbi-Talmácsi Gábor duót.
Ami számomra meglepő volt, hogy sem a vízilabda, sem a jégkorong válogatott sportolói számára nem igazán fontos a közösségi média, pedig szerintem lenne vevő rájuk, főleg női oldalon. Ahogyan úszónőink statisztikáit is inkább a férfiak dobják meg, úgy a férfi vízilabda válogatott egyes tagjainak rajongói oldala pedig női lájkoktól lenne hangos.